Beretning for for 2024 for Brugerrådet ved Ørslev Kulturhus – ved generalforsamlingen 26.marts 2025
Regnskabet har en omsætning på 459.690,00 kr. og en balance på 16.411,87 kr.
Der er investeret i bedre mørklægning, stort rullelærred og en god projektor. Der er brugt en del midler på udsugning og indretning af en drejekælder til keramikholdene.
Keramikholdene har 30 deltagere, og det er aftalt, at deltagere fra Ørslev og Ringsted Kommune har fortrinsret, da initiativet og midlerne kommer fra Ørslev Kulturhus, der også har et grafikværksted, der ligesom keramikværkstedet står til rådighed som et åbent værksted.
Øvrige faste ugentlige arrangementer er syklub, whistklub, linedance, musik og miniracerklub samt til en del andre arrangementer under folkeoplysningsloven.
Mødelokalet er ofte udlånt til forskellige møder for boligforeninger, vandværk, landsbylauget og forskellige bestyrelsesmøder.
Dertil kommer fællesspisninger, fastelavn, andre børnearrangementer m.m.m.
Kulturhuset har desuden omklædning og hal til Ørslev Idrætsforenings mange aktiviteter.
I øjeblikket er tre af husets lokaler udlånt til to ægtepar og en enkelt kvinde fra Ukraine. Vi gør en del for at de skal føle sig velkomne.
Vi er imidlertid i dialog med kommunen om det ene lokale, som var vores nødvendige depotrum.
På valg til bestyrelsen for 2 år er Uffe Ejlerskov og Kai Brorson samt to suppleanter for et år, Kristina Andersen og Brian Kristensen.
Med ønsket om manges gode brug af Kulturhuset og velkommen til generalforsamling onsdag aften den 26. marts
Kai Brorson
formand for brugerrådet

